خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/08 - 13:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاعری:

مجلس یازدهم با به‌روزرسانی قانون حفظ کاربری، جلوی زمین‌خواری را بگیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یکی از اولویت‌های زیست محیطی مجلس یازدهم را مخالفت با انتقال آب خزر به فلات مرکزی دانست و گفت: انتظار می‌رود مجلس یازدهم با به‌روزرسانی قانون حفظ کاربری اراضی، جلوی زمین‌خواری و تجاوز به عرصه‌های طبیعی را بگیرد.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یکی از اولویت‌های زیست محیطی مجلس یازدهم را مخالفت با انتقال آب خزر به فلات مرکزی دانست و گفت: متاسفانه علیرغم مخالفت جدی نمایندگان استان‌های شمالی با انتقال آب خزر نمایندگان در لایحه بودجه به این تصمیم دولت رای مثبت دادند و آن را تصویب کردند بنابراین انتظار می‌رود مجلس یازدهم جلوی این اقدام مخرب و غیرقانونی را بگیرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از مجلس یازدهم خواستار اعمال نظارت دقیق بر اجرای قانون هوای پاک شد و افزود: این قانون باید با اجرای دقیق در سراسر کشور اجرا شود و همچنین مجلس یازدهم باید نظارت مناسبی را بر اجرای دقیق قوانین حوزه محیط زیست مانند حفاظت خاک و تالاب‌ها و تنفس جنگل مصوب مجلس دهم داشته باشد.



وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید به احیای تالاب ها توجه و نظارت بیشتری داشته باشد، ادامه داد: مجلس یازدهم باید نگاهی جدی به تصویب طرح یا لایحه‌ای برای حفاظت از تالاب ها داشته باشد.



نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم یادآور شد: در مورد بحران آب انتظار داریم مجلس یازدهم  به نظارت بر بهره برداری‌های بی رویه از چاه‌های غیرمجاز ورود جدی کند زیرا در حال حاضر حدود 300 هزار چاه غیرمجاز در کشور داریم که باعث تخلیه آب زیرزمینی می شوند؛ بحران آب باید در ایران مهار شود و انتظار داریم مجلس در مورد مدیریت بحران آب در کشور اقدام اساسی به عمل آورد.



شاعری مقابله با سیل و تخریب سرزمین را یکی دیگر از اولویت‌های زیست محیطی مجلس یازدهم دانست و گفت: سیل در دو سال اخیر خسارت بسیار زیادی به کشور وارد کرد و  تخریب منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع، مهندسی نشدن رودخانه‌ها و تخریب و تجاوز به حریم آنها توسط دولت و مردم و عدم اجرای طرح های آبخیزداری در حوزه های بالادست از جمله دلایل موثر از وقوع سیلاب های ویرانگر است که انتظار می‌رود مجلس یازدهم برای پیشگیری از سیل اقدامات اساسی را به عمل آورد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی با خلاء قانونی مواجه هستیم، ادامه داد: متاسفانه مجلس دهم به این موضوع به طور جدی ورود نکرد و این در حالی است که بسیاری از منابع طبیعی کشور به دلیل نبود قوانین مناسب به تارج می‌روند بنابراین می‌طلبد مجلس یازدهم با تصویب طرح یا لایحه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی کشور گامی موثر بردارد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید با به‌روزرسانی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جلوی زمین خواری و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی را بگیرد، گفت: انتظار می رود مجلس یازدهم به نقش نظارتی خود توجه بیشتری داشته باشد زیرا قوانین زیادی داریم که دولت به دلایل مختلف به اجرای آنها توجهی نمی‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297137
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار